宿泊約款

<宿泊約款>

(適用範囲)

第1条
1

ホテルパームロイヤルNAHA国際通り(以下当ホテルという)が宿泊客との間で締結する宿泊契約及びこれに関連する契約は、この宿泊約款(以下、「本約款」といいます。)の定めるところによるものとし、本約款に定めのない事項については、法令又は一般に確立された慣習によるものとします。

2

当ホテルが、法令及び慣習に反しない範囲で特約に応じたときは、前項の規定にかかわらず、その特約が優先するものとします。

(宿泊契約の申込み)

第2条
1

当ホテルに宿泊契約の申し込みをしようとする者は、次の事項を当ホテルに申し出ていただきます。
(1)宿泊者名
(2)宿泊日及び到着予定時刻
(3)宿泊料金(原則として別表第1の基本宿泊料による)
(4)その他当ホテルが必要と認める事項

2

宿泊客が、宿泊中に前項第2号の宿泊日を超えて宿泊の継続を申し入れた場合、当ホテルは、その申し出がなされた時点で新たな宿泊契約の申し込みがあったものとして処理します。

(宿泊契約の成立等)

第3条
1

宿泊契約は、当ホテルが前条の申し込みを承諾したときに成立するものとします。ただし、当ホテルが承諾をしなかったことを証明したときは、この限りではありません。

2

前項の規定により宿泊契約が成立したときには、宿泊期間(3日を超えるときは3日間)の基本宿泊料を限度として当ホテルが定める申込金を、当ホテルが指定する日までに、お支払いいただきます。

3

申込金は、まず、宿泊客が最終的に支払うべき宿泊料金に充当し、第6条及び第18条の規定を適用する事態が生じたときは、違約金に次いで賠償金の順序で充当し、残額があれば、第12条の規定による料金の支払いの際に返還します。

4

第4項の申込金を同項の規定により当ホテルが指定した日までにお支払いいただけない場合は、宿泊契約はその効力を失うものとします。ただし、申込金の支払期日を指定するに当たり、当ホテルがその旨を宿泊客に告知した場合に限ります。

(申込金の支払いを要しないこととする特約)

第4条
1

前条第4項の規定にかかわらず、当ホテルは、契約の成立後同項の申込金の支払いを要しないこととする特約に応じることがあります。

2

宿泊契約の申し込みを承諾するに当たり、当ホテルが前条第2項の申込金の支払いを求めなかった場合及び当該申込金の支払期日を指定しなかった場合は、前項の特約に応じたものとして取扱います。

(宿泊契約締結の拒否)

第5条
1

当ホテルは、次に掲げる場合において、宿泊契約の締結に応じないことがあります。ただし、本項は、当ホテルが旅館業法第5条に掲げる場合以外の場合に宿泊を拒むことがあることを意味するものではありません。

(1)宿泊の申し込みが、この約款によらないとき。

(2)満室(員)により客室の余裕がないとき。

(3)宿泊しようとする者が、宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき。

(4)宿泊しようとする者が、次のイからハに該当すると認められるとき。

暴力団員による不当な行為の防止等に関する法律(平成3年法律第77号)第2条第2号に規定する暴力団(以下「暴力団」という)、同法第2条第6号に規定する暴力団員(以下「暴力団員」という)、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの

(5)宿泊しようとする者が、他の宿泊客に著しい迷惑を及ぼす言動をしたとき。

(6)宿泊しようとする者が、旅館業法第4条の2第1項第2号に規定する特定感染症の患者等(以下「特定感染症の患者等」という)であるとき。

(7)宿泊に関し暴力的要求行為が行われ、又は合理的な範囲を超える負担を求められたとき(宿泊しようとする者が障害を理由とする差別の解消の推進に関する法律(平成25年法律第65号。以下「障害者差別解消法」という)第7条第2項又は第8条第2項の規定による社会的障壁の除去を求める場合は除く)。

(8)宿泊しようとする者が、当ホテルに対し、その実施に伴う負担が過重であって他の宿泊者に対する宿泊に関するサービスの提供を著しく阻害するおそれのある要求として旅館業法施行規則第5条の6で定めるものを繰り返したとき。(別表第3)

(9)天災、施設の故障、その他やむを得ない事由により宿泊させることができないとき。

(10)宿泊しようとする者が、カスタマーハラスメント行為(別表第3)をするおそれがあると認められるとき。

(宿泊客の契約解除権)

第6条

1

宿泊客は、当ホテルに申し出て、宿泊契約を解除することができます。

2

当ホテルは、宿泊客がその責めに帰すべき事由により宿泊契約の全部又は一部を解除した場合(第3条第2項の規定により当ホテルが申込金の支払期日を指定してその支払いを求めた場合であって、その支払いより前に宿泊客が宿泊契約を解除したときを除きます)は、別表第2に掲げるところにより、違約金を申し受けます。ただし、当ホテルが第4条第1項の特約に応じた場合にあっては、その特約に応じるにあたって、宿泊客が宿泊契約を解除したときの違約金支払義務について、当ホテルが宿泊客に告知したときに限ります。

3

当ホテルは、宿泊客が連絡をしないで宿泊日当日の午後10時(到着予定時刻が明示されている場合は、その時刻を2時間経過した時刻)になっても到着しないときは、その宿泊契約は宿泊客により解除されたものと処理することがあります。

(当ホテルの契約解除権)

第7条
1

当ホテルは次に掲げる場合においては、宿泊契約を解除することがあります。ただし、本項は、当ホテルが旅館業法第5条に掲げる場合以外の場合に宿泊を拒むことがあることを意味するものではありません。

(1)宿泊客が宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき、又は同行為をしたと認められるとき。

(2)宿泊客が次のイからハに該当すると認められるとき。

暴力団、暴力団員、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの

(3)宿泊客が他の宿泊客に著しい迷惑を及ぼす言動をしたとき。

(4)宿泊客が特定感染症の患者等であるとき。

(5)宿泊に関し暴力的要求行為が行われ、又は合理的な範囲を超える負担を求められたとき(宿泊客が障害者差別解消法第7条第2項又は第8条第2項に規定による社会的障壁の除去を求める場合は除く。)。

(6)宿泊客が、当ホテルに対し、その実施に伴う負担が過重であって他の宿泊者に対する宿泊に関するサービスの提供を著しく阻害するおそれのある要求として旅館業法施行規則第5条の6で定めるものを繰り返したとき。

(7)天災等不可抗力に起因する事由により宿泊させることができないとき。

(8)宿泊客が泥酔者で、他の宿泊客に著しく迷惑を及ぼすおそれがあると認められたとき。(那覇市 旅館業法施行条例第4条)

(9)第3条第2号の予約申込金の支払を請求した場合において、期限迄にその支払がないとき。

(10)宿泊客が、カスタマーハラスメント行為(別表第3)をするおそれがあると認められるとき、または同行為をしたと認められるとき。

(11)宿泊客が、当ホテルの定める利用規則に従わないとき。

2

当ホテルが前項の規定に基づいて宿泊契約を解除したときは、宿泊客がいまだ提供を受けていない宿泊サービス等の料金はいただきません。

(宿泊の登録)

第8条
1

宿泊客は、宿泊日当日、当ホテルのフロントにおいて、次の事項を登録していただきます。
(1)宿泊客の氏名、住所、連絡先
(2)日本国内に住所を有しない外国人にあっては、国籍及び旅券番号
(3)その他、当ホテルが必要と認める事項

2

宿泊客が第12条の料金の支払いを、旅行小切手、宿泊券、クレジットカード、電子マネー等、通貨に代わり得る方法により行おうとするときは、あらかじめ、第1項の登録時にそれらを呈示して当ホテルでの支払いに利用できることの確認を受けていただく必要があります。

(客室の使用時間)

第9条
1

宿泊客が当ホテルの客室を使用できる時間は、午後3時から翌日午前11時までとします。ただし、連続して宿泊する場合においては、到着日及び出発日を除き、終日使用することができます。

2

当ホテルは、前項の規定にかかわらず、同項に定める時間外の客室の使用に応じることがあります。この場合には次に掲げる追加料金(サービス料込・税金込)を申し受けます。ただし、1時間未満は1時間に切り上げて算定します。
(1)シングルルーム:超過1時間ごとに1室1,320円
(2)ツインルーム:超過1時間ごとに1室1,650円
(3)午後2時以降は、該当日の1泊宿泊料金

(利用規則の遵守)

第10条 宿泊客は、当ホテル内においては、当ホテルが定めてホテル内に掲示した利用規則に従っていただきます。

(営業時間)

第11条
1

当ホテルの主な施設等の営業時間は各所の掲⽰、客室内のサービスガイド等でご案内いたします。

2

前項の時間は、必要やむを得ない場合には臨時に変更することがあります。その場合には、適当な方法をもってお知らせします。

(料金の支払い)

第12条
1

宿泊客が支払うべき宿泊料金等の内訳は、別表第1に掲げるところによります。

2

前項の宿泊料金等の支払いは、通貨又は当ホテルが認めた旅行小切手、宿泊券、クレジットカード、電子マネー等これに代わり得る方法により、宿泊客の到着の際又は当ホテルが請求した時、フロントにおいて行っていただきます。

3

当ホテルが宿泊客に客室を提供し、使用が可能になったのち、宿泊客が任意に宿泊しなかった場合においても、宿泊料金は申し受けます。

(当ホテルの責任)

第13条
1

当ホテルは、宿泊契約及びこれに関連する契約の履行にあたり、又はそれらの不履行により宿泊客に損害を与えたときは、その損害を賠償します。ただし、それが当ホテルの責めに帰すべき事由によるものでないときは、この限りではありません。

2

当ホテルは、万一の火災や事故等に対処するため、旅館賠償責任保険に加入しております。

(契約した客室の提供ができないときの取扱い)

第14条
1

当ホテルは、宿泊客に契約した客室を提供できないときは、宿泊客の了解を得てできる限り同一の条件による 他の宿泊施設を斡旋するものとします。

2

当ホテルは、前項の規定にかかわらず他の宿泊施設の斡旋ができないときは、違約金相当額の補償料を宿泊客に支払い、その補償料は損害賠償額に充当します。ただし、客室が提供できないことについて、当ホテルの責めに帰すべき事由がないときは、補償料を支払いません。

(寄託物等の取扱い)

第15条
1

宿泊客がフロントにお預けになった物品又は現金並びに貴重品について、滅失、毀損等の損害が生じたときは、それが、不可抗力である場合を除き、当ホテルは、その損害を賠償します。ただし、現金及び貴重品については、当ホテルがその種類及び価額の明告を求めた場合であって、宿泊客がそれを行わなかったときは、当ホテルは10万円を限度としてその損害を賠償します。

2

宿泊客が、当ホテル内にお持込みになった物品又は現金並びに貴重品であってフロントにお預けにならなかったものについて、当ホテルの故意又は過失により滅失、毀損等の損害が生じたときは、当ホテルは、その損害を賠償します。ただし、宿泊客からあらかじめ種類及び価額の明告のなかったものについては、当ホテルに故意又は重大な過失がある場合を除き、10万円を限度として当ホテルはその損害を賠償します。

(宿泊客の手荷物又は携帯品の保管)

第16条
1

宿泊客の手荷物が、宿泊に先立って当ホテルに到着した場合は、その到着前に当ホテルが了解したときに 限って責任をもって保管し、宿泊客がフロントにおいてチェックインする際お渡しします。

2

宿泊客がチェックアウトしたのち、宿泊客の手荷物又は携帯品が当ホテルに置き忘れられていた場合において、その所有者が判明したときは、当ホテルは当該所有者に連絡をするとともにその指示を求めるものとします。ただし、所有者の指示がない場合又は所有者が判明しないときは、発見日を含めて7日間保管し、その後最寄りの警察署に届けます。

3

前2項の場合における宿泊客の手荷物又は携帯品の保管についての当ホテルの責任は、第1項の場合にあっては前条第1項の規定に、前項の場合にあっては同条第2項の規定に準じるものとします。

(駐車の責任)

第17条 宿泊客が当ホテルの提携駐車場をご利用になる場合、車両のキーの寄託の移管にかかわらず、当ホテルは場所をお貸しするものであって、車両の管理責任を負うものではありません。ただし、駐車場の管理に当たり、当ホテルの故意又は過失によって損害を与えたときは、その賠償の責めに任じます。

(宿泊客の責任)

第18条 宿泊客の故意又は過失により当ホテルが損害を被ったときは、当該宿泊客は当ホテルに対し、その損害を賠償していただきます。

(言語及び準拠法)

第19条 本約款は日本語と英語で作成されますが、約款の両文の間に不一致又は相違があるときは、日本文がすべての点について優先するものとします。

別表第1 宿泊料金の内訳(第2条第1項及び第12条第1項関係)

※右スクロールにてご確認いただけます。

  内 訳
宿泊客が
支払うべき総額
宿泊料金

① 基本宿泊料(室料及び室料+朝食等の飲食料)

② サービス料(①×10%)

追加料金

③ 追加飲食

④ サービス料(③×10%)

⑤ その他の利用料金(駐車場代等)

税 金 消費税

別表第2 違約金(第6条第2項関係)

※右スクロールにてご確認いただけます。

  不泊・当日 前 日 3日前 5日前 7日前 10日前
一  般 100% 50% 30%
団体(10名以上) 100% 100% 100% 100% 50% 30%

備考
・%は基本宿泊料に対する違約金の比率です。
・ただし、別途個別の違約金契約を結んだ場合は、その取り決めを優先します。

別表第3 カスタマーハラスメント行為(第5条第10項及び第7条第10項関係)

1.不当な割引、契約にない過剰なサービスの要求

2.対面や電話等により、長時間にわたり、不当な要求を行う行為

3.要求を実現するための手段・態様が社会通念上不相当な言動

(例)
・身体的な攻撃(暴行、傷害)
・精神的な攻撃(威迫、脅迫、誹謗中傷、名誉毀損、侮辱、暴言)
・個人に対するインターネット、SNS上での誹謗中傷
・個人に対するストーカー行為(頻繁な電話やメール並びにSNSのメッセージ送信を含む)
・個人の人格を否定する発言(容姿、国籍)
・過剰または不合理な要求(土下座の要求、社長や総支配人の謝罪の要求)
・合理的理由のない謝罪の要求(土下座)
・提供していないサービス提供の要求
・合理的な理由のない長時間の拘束(1時間以上)
・合理的理由のない事業所以外の場所への呼び出し

なお、上記の記載は例示であり、これらに限られるというものではありません。

2

当ホテルが前項の規定に基づいて宿泊契約を解除したときは、宿泊客がいまだ提供を受けていない宿泊サービス等の料金はいただきません。

Terms and Conditions for Accommodation Contracts

Scope of Application

Article 1

1

Contracts for accommodation and related agreements between the Hotel Palm Royal NAHA Kokusai Street (hereinafter referred to as "the Hotel") and the Guest shall be in accordance with these Terms and Conditions. Matters not stipulated herein shall be governed by laws, regulations, and generally established practices.

2

If the Hotel agrees to a special agreement within the scope of laws, regulations, and customs, such special agreement shall prevail over these Terms and Conditions.

Application for Accommodation Contracts

Article 2

1

Guests wishing to apply for an accommodation contract with the Hotel shall provide the following information:
(1)Name of the Guest(s)
(2)Date(s) of stay and estimated time of arrival
(3)Accommodation charges (as a general rule, based on the basic accommodation charges listed in Attached Table 1)
(4)Other information deemed necessary by the Hotel

2

If the Guest requests to extend their stay beyond the date specified in the preceding paragraph during their stay, the Hotel will treat it as a new application for an accommodation contract at the time the request is made.

Conclusion of Accommodation Contracts

Article 3

1

An accommodation contract is established when the Hotel accepts the application described in the preceding article. However, this does not apply if the Hotel proves it did not accept the application.

2

When an accommodation contract is concluded as stipulated in the preceding paragraph, the Guest shall pay a deposit determined by the Hotel up to the basic accommodation charges for the stay period (up to three days if the stay exceeds three days) by the date specified by the Hotel.

3

The deposit shall be first applied to the final accommodation charges to be paid by the Guest, and in the event of circumstances applying Articles 6 or 18, it shall be applied to penalty charges and then to compensation charges in that order. If there is a remaining balance, it will be refunded at the time of payment under Article 12.

4

If the Guest fails to pay the deposit by the specified date, the accommodation contract shall become invalid. However, this applies only if the Hotel has informed the Guest of the deposit payment deadline.

Special Agreements Not Requiring a Deposit

Article 4

1

Notwithstanding the provisions of paragraph 2 of the preceding article, the Hotel may agree to special terms that do not require the payment of a deposit after the contract has been concluded.

2

If the Hotel does not request payment of the deposit specified in paragraph 2 of the preceding article or does not specify a payment deadline when accepting the accommodation contract application, it will be treated as a special agreement not requiring the deposit.

Refusal to Conclude Accommodation Contracts

Article 5

1

The Hotel may refuse to conclude an accommodation contract in the following cases. However, this does not mean the Hotel can refuse accommodation for reasons other than those specified in Article 5 of the Hotel Business Law.

(1)When the application for accommodation is not in accordance with these Terms and Conditions.

(2)When there are no available rooms due to full occupancy.

(3)When the person seeking accommodation is likely to engage in behavior contrary to laws, public order, or good morals regarding accommodation.

(4)When the person seeking accommodation is recognized as falling under any of the following:

(i) A member of an organized crime group as defined in the Act on Prevention of Unjust Acts by Organized Crime Group Members (Act No. 77 of 1991), an associate member, or a person related to such groups.
(ii) A corporation or organization where the activities are controlled by an organized crime group or its members.
(iii) A corporation where any executive is an organized crime group member.

(5)When the person seeking accommodation behaves in a significantly disturbing manner to other guests.

(6)When the person seeking accommodation is a patient with a specific infectious disease defined in the Act on the Prevention of Infectious Diseases.

(7)When violent demands or unreasonable burdens beyond a reasonable range are made regarding accommodation (excluding cases where requests to eliminate social barriers are made under the Act on Promotion of Elimination of Discrimination against Persons with Disabilities).

(8)When the person seeking accommodation repeats unreasonable requests that place an excessive burden on the Hotel and significantly hinder the provision of services to other guests, as defined by the enforcement regulations of the Hotel Business Law.

(9)When accommodation is not possible due to natural disasters, facility malfunctions, or other unavoidable reasons.

(10)When it is recognized that the person seeking accommodation is likely to engage in customer harassment as defined in Attached Table 3.

Guest's Right to Cancel the Contract

Article 6

1

The Guest may cancel the accommodation contract by notifying the Hotel.

2

If the Guest cancels the accommodation contract in whole or in part due to reasons attributable to the Guest (excluding cases where the Hotel requested the payment of a deposit under the provisions of paragraph 2 of Article 3 and the Guest canceled before making the payment), the Hotel will charge a penalty fee as stipulated in Attached Table 2. However, this applies only if the Hotel has informed the Guest of the penalty fee obligation at the time of agreeing to the special terms under paragraph 1 of Article 4.

3

If the Guest does not arrive by 10:00 PM on the accommodation date without prior notice (or two hours after the estimated arrival time if specified), the Hotel may consider the accommodation contract as canceled by the Guest.

Hotel's Right to Cancel the Contract

Article 7

1

The Hotel may cancel the accommodation contract in the following cases. However, this does not mean the Hotel can refuse accommodation for reasons other than those specified in Article 5 of the Hotel Business Law.

(1)When it is recognized that the Guest is likely to engage in behavior contrary to laws, public order, or good morals, or has engaged in such behavior.

(2)When the Guest is recognized as falling under any of the following:

(i) A member of an organized crime group, an associate member, or a person related to such groups.
(ii) A corporation or organization controlled by an organized crime group or its members.
(iii) A corporation where any executive is an organized crime group member.

(3)When the Guest behaves in a significantly disturbing manner to other guests.

(4)When the Guest is a patient with a specific infectious disease.

(5)When violent demands or unreasonable burdens beyond a reasonable range are made regarding accommodation.

(6)When the Guest repeats unreasonable requests that place an excessive burden on the Hotel and significantly hinder the provision of services to other guests.

(7)When accommodation is not possible due to natural disasters or other force majeure reasons.

(8)When the Guest is heavily intoxicated and is likely to disturb other guests significantly.

(9)When the Guest fails to pay the deposit requested by the specified deadline.

(10)When it is recognized that the Guest is likely to engage in customer harassment or has engaged in such behavior.

(11)When the Guest does not comply with the Hotel's regulations.

2

If the Hotel cancels the accommodation contract under the provisions of the preceding paragraph, the Hotel will not charge the Guest for services not yet provided.

Registration of Accommodation

Article 8

1

Guests must register the following information at the Hotel's front desk on the accommodation date:
(1)Name, address, and contact information of the Guest(s)
(2)For foreign nationals without a domestic address, nationality and passport number
(3)Other information deemed necessary by the Hotel

2

If the Guest wishes to pay accommodation charges using methods such as traveler's checks, accommodation vouchers, credit cards, or electronic money instead of cash, they must present these and confirm their usability at the time of registration under the preceding paragraph.

Occupancy Hours of Guest Rooms

Article 9

1

The Guest can use the Hotel's guest rooms from 3:00 PM to 11:00 AM the next day. However, if staying consecutively, the rooms can be used all day except for the arrival and departure dates.

2

Notwithstanding the provisions of the preceding paragraph, the Hotel may accept the use of rooms outside the specified hours. In this case, the following additional charges (including service charges and taxes) will apply. However, charges are rounded up to the next hour.
(1)Single room: ¥1,320 per room per hour
(2)Twin room: ¥1,650 per room per hour
(3)After 2:00 PM, the accommodation charge for one night of the corresponding day

Compliance with Regulations

Article 10

Guests must comply with the Hotel's regulations, which are posted within the Hotel premises.

Business Hours

Article 11

1

The business hours of the Hotel's main facilities will be provided in the service guide in each guest room and other relevant locations.

2

The business hours specified in the preceding paragraph may be temporarily changed due to unavoidable circumstances. In such cases, appropriate methods will be used to inform the Guests.

Payment of Charges

Article 12

1

The breakdown of accommodation charges to be paid by the Guest is listed in Attached Table 1.

2

Payment of accommodation charges as specified in the preceding paragraph shall be made in currency or by traveler's checks, accommodation vouchers, credit cards, electronic money, or other methods recognized by the Hotel, upon arrival of the Guest or as requested by the Hotel at the front desk.

3

Even if the Guest voluntarily does not use the room after the Hotel has provided it and made it available, the accommodation charges will still be charged.

Liability of the Hotel

Article 13

1

The Hotel shall compensate the Guest for any damage if the Hotel causes such damage to the Guest in the fulfillment or non-fulfillment of the accommodation contract and related agreements. However, this does not apply if the damage is not attributable to the Hotel.

2

The Hotel has insurance coverage for innkeeper's liability to deal with emergencies such as fires or other accidents.

Handling When Contracted Rooms Cannot Be Provided

Article 14

1

If the Hotel cannot provide the contracted rooms, the Hotel shall arrange accommodation of the same standard elsewhere with the consent of the Guest.

2

If the arrangement as stipulated in the preceding paragraph cannot be made, the Hotel shall pay compensation equivalent to the penalty fee, and such compensation shall be applied to the amount of damage compensation. However, if the Hotel cannot provide the rooms due to reasons not attributable to the Hotel, no compensation will be paid.

Handling of Deposited Items

Article 15

1

The Hotel shall compensate the Guest for damage caused by loss, breakage, or other damages to goods, cash, or valuables deposited at the front desk, except in cases of force majeure. However, for cash and valuables, if the Guest did not declare the type and value when requested by the Hotel, the Hotel shall compensate up to a maximum of ¥100,000.

2

The Hotel shall compensate the Guest for damage caused by loss, breakage, or other damages due to the Hotel's intention or negligence to goods, cash, or valuables brought into the Hotel by the Guest but not deposited at the front desk. However, if the type and value were not declared in advance, the Hotel shall compensate up to a maximum of ¥100,000, except in cases of the Hotel's intention or gross negligence.

Custody of Guest's Baggage or Belongings

Article 16

1

If the Guest's baggage arrives at the Hotel before their stay, the Hotel will be responsible for its custody only if it was accepted in advance and will hand it over when the Guest checks in at the front desk.

2

If the Guest's baggage or belongings are left behind after checkout and the owner is identified, the Hotel will contact the owner and seek their instructions. If no instructions are given by the owner or the owner is not identified, the Hotel will store the items for seven days, including the day they are found, and then deliver them to the nearest police station.

3

The Hotel's liability for the custody of the Guest's baggage or belongings in the cases described in paragraphs 1 and 2 shall be in accordance with paragraph 1 of the preceding article and paragraph 2 of the same article, respectively.

Liability for Parking

Article 17

When the Guest uses the Hotel's affiliated parking lot, the Hotel only provides the space and does not assume responsibility for managing the vehicle, regardless of whether the key has been deposited. However, the Hotel will be liable for damages caused by the Hotel's intention or negligence in managing the parking lot.

Guest's Liability

Article 18

If the Hotel suffers damage due to the Guest's intention or negligence, the Guest shall compensate the Hotel for such damage.

Language and Governing Law

Article 19

These Terms and Conditions are provided in both Japanese and English. In case of any discrepancy or inconsistency between the Japanese and English texts, the Japanese text shall prevail in all respects.

Attached Table 1

Breakdown of Accommodation Charges (Related to Article 2, Paragraph 1, and Article 12, Paragraph 1)

*Scroll to the right to see the list.

Total Amount Payable by the Guest
Accommodation Charges

(1)Basic Accommodation Charges (room charge and room charge + breakfast, etc.)

(2)Service Charge (10% of (1))

Additional Charges

(3) Additional Meals and Drinks

(4) Service Charge (10% of (3))

(5) Other Usage Charges (e.g., parking fee)

Taxes Consumption Tax

Attached Table 2

Penalty Charges (Related to Article 6, Paragraph 2)

Cancellation Timing General Guests Groups (10 or more)
No-Show, On the Day 100% 100%
1 Day Before 50% 100%
3 Days Before 30% 100%
5 Days Before -- 100%
7 Days Before -- 50%
10 Days Before -- 30%

Notes:
Percentages represent the ratio of penalty charges to the accommodation charges.
If a separate cancellation policy is agreed upon, that policy takes precedence.

Attached Table 3

Customer Harassment Acts (Related to Article 5, Paragraph 10, and Article 7, Paragraph 10)

-Unreasonable requests for discounts or services not included in the contract.
-Engaging in unreasonable demands through prolonged interactions in person or by phone.
-Conduct deemed socially unacceptable to achieve demands, including physical and mental attacks, defamatory statements, and stalking.
-Requests for services not provided or unreasonable detention over an hour without valid reason.
-Calls for public apologies, demands for gestures like kneeling, or summoning to locations other than business premises without reasonable cause.

宿泊予約